Monday, October 4, 2010

Seri Bayu Tekala

Semalam saya follow en sayang ke pertandingan memancing di seri bayu tekala,semenyih.
Seawal 4.30am saya dah bangun n gedebak gedebuk kol 5.05am gerak dari rumah.
Sangat mengantuk n at the same time rase boring sebab radio xfunction kan.
So en sayang melalak sesowang diri supaya saye tak mengantok n saya pun follow jela dia melalak.hoho! Perjalanan mula bertukar menjadi sedikit suspen selepas memasuki simpang sungai tekala. Jalan kampung,so faham2 jela. Jalan gelap, sempit, berlubang n mcm2 bunyi ada.hoho

Tepat 6.15am kami sampai and en sayang mula menyiapkan segala ramuan umpan yg nth pape.malas plak nk join.
Saya?solat n tidoooooooo la...
Pukul 7.50am terjaga coz dengar bunyi orang muntah2 n en sayang dah xde..huhu!
Tgk2,kat kereta sebelah ada sowang lady.mayb dia pregnant kot.
Disebabkan rasa geli,saya pun keluar dari kereta n terus cari en sayang.

En sayang duduk kat kolam 8. Saya pun cepat2 la pegi ctu sebab ramai sgt pemancing tegar. Automatik jadi gelabah. Nak wat camne,gelabah n ctmah mmg xdapat dipisahkan.huhu
Pertandingan start pukul 810am dan berakhir 110pm.
Sebanyak 30 hadiah ditawarkan dimana hadiah utama bernilai RM25000, kedua bernilai RM11000, ketiga bernilai RM6000, keempat bernilai RM4000, dan seterusnya.
Sebanyak 5 kolam dibuka untuk pertandingan kali ni.

Saya?duduk bawah payung n baca novel Lagenda Sebuah Cinta.Nasib baikla bawak novel.
Kalau x, mesti kematu xtau nak watpe.lalallaa

Tiba2 saya nampak en sayang menarik pancingnye seraya menjerit DEPAN DEPAN!
Haaa...ikan dah makan umpan.yeyeyeye
Kelam kabut en sayang berlari hingga hujung sudut. Susah betul nak tarik ikan tuh.
Lastly,en sayang dapat gak naikkan ikan patin seberat 5.6kg n sehingga pukul 1200pm en sayang menduduki ranking ke 2. Dalam hati sempat gak berharap ikan xnaik dah.hihi
Tapi start 1215pm para pemancing mula mengganas. Banyak ikan dinaikkan. Mayb sebab dah tengahari, so ikan2 semua kelaparan kot.nthla.huhu
En sayang hanya menduduki ranking ke 9 n dapatlah RM300. Takpelah, lain kali kita cube lagi ek abg...Mayb rezeki abang masa pertandingan kat tasik shah alam nanti ke. Mana tau kan...
Bak kata abah, takpe,300 tu pun rezeki jugakkan :D

Tapi tapi tapi saya TENSION!
sebabnye muka, kaki, tangan semua dah belang2..huhu!lupe nak sapu lotion.budget duduk bawah payung xhitam agaknye.LOL

suap2: rasa nak tidur supaya dpt mimpi menu apa untuk juadah buka puasa nanti.lalalala

1 comment:

Najid Zain said...

Salam akak. Husband akak guna umpam ape? Share2 lah. Nk try mancing kt sane jugak hikhik.

Related Posts with Thumbnails