Thursday, September 30, 2010

Mari Deco Katak

Assalamualaikum n Sejahtera Friends,

Kali ni saya nak bercerita pasal spesis katak yang diperbuat daripada tuala kecil ataupun sapu tangan ataupun kertas. Saya ingat lagi, masa zaman kecik2 dulu selalu main dengan kengkawan. Main pondok2, main masak2, n yg paling saya ingat main kahwin2.HAHA!kecik2 pun dah pandaikan.
 
Tapi entry kali ni saya nak bercerita pasal main katak.
Dulu,masa kecik2 selalu amek sapu tangan or towel kecil mak.pastu mesti berlumba2 ngan kengkawan sapa paling laju siapkan katak. Gulung2, pintal2 sampai la jadi. Disebabkan mase tu masih kecik, so bila nak buat kaki katak mesti mintak tolong kawan tarik 2 2 hujung towel tu supaya jadi kaki katak. Kaki katak mestilah panjang sikit dari tangan katak.
 
Tada....Inilah dia sample katak yg diperbuat daripada towel kecil.hahaha
Katak towel
Tak macam rupa katak pun kan. Kalau tambah mata,nampak la sikit rupa katak kot.
Tapi katak ni tak leh melompat.hihi

Ni plak sample yang dibuat oleh kawan saya. Adalah rupa katak sikit kan n nampak cam boleh lompat. Terima Kasih bebanyak ek :D
Katak kertas
Tak kesah la rupa macamana pun, janji ikhlas and ada usaha nak buat.
Dimana ada usaha, disitu ada jalannya...

Sekian sahaja,tataaaa

suap2: salah satu cara nak menangani tension!

4 comments:

Ellie Best said...

hahaha...lumba siapa lipat katak paling laju?kelakar betul

Selamber Man Sempoy said...

Tumpang lalu ya... sekadar nk bertanya... katak ade tangan ker... bukan katak berkaki empat ker... hurmmmmm...

ctmah said...

ellie:bile dah besar rase kelako la.tp mse kecik2 dlu sonok sgt
SMS: ala..katak versi kami de tangan kot.lalalalalaaa

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

wakakakak wakakaka ..bijak bijak

Related Posts with Thumbnails