Tuesday, August 10, 2010

Aku dan pencuri itu

Apa kaitan entry ni dengan aku yerk?
Haish...Memang tersangat la banyak kaitannya ngan aku..
bak kate cik patin:
"kamu slalu kn mempunyai jodoh dgn pencurik? HAHAh" LOL

Sebab apa cik patin berkata begitu:

1) rumah sewa di poli
pencuri tu menyelinap masuk ke dalam rumah melalui tingkap lalu mencuri berjenis2 handset,beg galas aku, duit rm5 anis, cd hindustan fida, n paling besh sempat tgk album aku..budus x skolah!
paling sakit jiwa raga bila kena tumbuk 2 kali kat hidung ni haa..adeh..sakit bukan kepalang...
ni la pengalaman yang teruk n amat amat teruk :(

2) rumah sewa di utem
seat motor kene toreh,seluar jeans yang disidai hilang...huh!
bilik faezah, baby n jojos kena skodeng sampaikan saha menjerit dan menyebabkan kami semua terjaga.
bilik saya,eli n saha pun kena skodeng sampaikan cermin tingkap bilik air hampir ilang..sangat mengerikan pabile tibe2 ternampak 1 bentuk tangan sedang menarik cermin tuh..glups!
gara2 kes ni jugakla kami terpaksa berbuka di balai polis sebab encik polis tu menaip dengan laju ---> perlahan sebenarnye

3) rumah sewa di shah alam
dok uma flat.so menjadi kebiasaan saya tuk parking motor di tempat yang disediakan.setiap malam sebelum tidur saya akan menyekodeng motor saya samada ada atau tiada.
tiba2 1 hari saya perasan motor xde...arghhh!bagai nak gila saya pusing2 cari motor...
mase tu nangis memang tak hengat.tanye jiran tu tanye jiran nie...
sampaikan ada sekumpulan budak2 sekolah (selalu lepak kt bwh pokok) tegur saya n cakap ada nampak motor kat bla bla bla.
tanpa fikir panjang saya pun ajak la budak2 tu..perbualan antara saya n budak2 tu tak yah la cerita sebab memang melawakkan..huhu
yang pastinye kiteorg jumpa smule jju tapi dah barai..hukhuk terpaksalah anta kedai tuk operate jju :(

4) rumah sewa di sunway
bila saya masuk je dalam kereta, saya terpandang radio kosong ??? saya pusing belakang n terus nampak butiran kaca2.
tingkap kete kena pecah!arghhhhh....macam nak tercabut jantung...
gelabah gabra sume bercampur aduk.pe saya nak wat ni...pening2...
saya pun kol orang tu kol orang ni...sambil teresak2 tanpa segan saya cite kat orang2 yg dimaksudkan tu...
lucky kak su n abg halim datang n teman saya wat report..nk cerita ke psl police report?huh!xpayah!buang karat jek cite!

begitulah kisah aku n pencuri..hohoho
pasni malang apa plak la yang singgah kat aku...haisshhhhh
tapi bak kata pepatah orang putih "life must go on"...

6 comments:

yUmIe said...

ye kesimpulannya di sini, kamu mmg sgt berjodohan dgn pencuri di mne shj kamu duduk..one place once..btl x??

ctmah said...

saya memang si malangkan :(

yUmIe said...

jgn kte malang..cme kurang bernasib bek:)

Ellie Best said...

ooo...patutlah tanya pasal ni semalam..nak cerita sejarah awak dgn pencuri/penyekodeng rupanya..gi mandi bunga ah:p

ctmah said...

mandi bunge xpnh lg.tp mandi tolak bala dah la..mandi kat sungai :D

oDiN said...

kesian :(

Related Posts with Thumbnails