Sunday, May 16, 2010

Sebelum Akhirat

Lps tgk AF, cpt2 ku tekan punat 103. Agak2nye cerekarama kali ni berkisar apa ya..
Ingatkan nak tdo, tapi karaoke kt uma pengantin still lg melalak!
Oi!!agak2 ah!dah kol 11 lebih pun korang nak memekik terlolong terlalak lg..
kal0 sore tu sedap xpe ah.ni naek nak pecah gegendang telinga aku nih!
Yang tambah sakit ati tuh,makcik2 yang nyanyi..aduh makcik!muda lagi ke? LOL
puas hati dapat bebel

Straight to the point:
Sebelum Akhirat dilakonankan oleh Fauzi Nawawi, Lisdawati, Yalal Chin, Maimon Talib, Hisyam Ahmad Tajudin dan ramai lagi. Ia mengisahkan Mubarak (Fauzi) yang sedang terlantar sakit menantikan saat kematian. Badannya dipenuhi dengan nanah. Di saat kematiannya, muncul lelaki yang datang kepadanya atas dosa2 yang pernah beliau lakukan. Walaupun begitu, hatinya sentiasa meronta2 untuk hidup dan sihat seperti sedia kala untuk menebus dosanya.


---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dahulu, hidupnya penuh dengan dosa. Sering mengabaikan solat 5 waktu, menjual wanita cantik kepada golongan korporat untuk mendapatkan bayaran yang tinggi, menjalankan kerja haram dengan meminjamkan duit kepada orang ramai dan mengenakan bunga yang tinggi, etc...
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Cerita ni banyak beri pengajaran pada aku. X dapat nak gambarkan perasaan aku bila menyelami cerita ni. Lagi2 bab Mubarak herdik parents dia. Jahat Gile! Anak macam tu xpatut hidup kat dunia nih. Penat mak ngandung, kendong kesana ke mari 9bln 10hr.
Tapi, seburuk2 perangai anak tu, mak ayah tetap maafkan. Berat hati memandang, berat lagi bahu yang memikul.. Begitulah kasih sayang mak ayah terhadap anaknya...

***ampuni daku ibu***

2 comments:

:.noRuL.: said...

byk iktibar kn citer nie....huhu
keras2 ati mak ayah pn ttp maafkn anaknya w/pn da terluka..

ctmah said...

tulah.
agak2 ade ke org jenis camni eh?

Related Posts with Thumbnails