Friday, May 21, 2010

rahsia meMUDAkan MUKA

ingin kelihatan MUDA?

caranya:
minum kelapa muda?
makan pucuk muda?
gunakan cream anti penuaan?


say NO!kini tidak lagi.
caranya amat mudah and simple sekali:

HAPPY
selalulah memanjakan diri dengan perasaan HAPPY walau hakikatnya kita sedang MOODY.

SENYUM

bak kata orang2 tua, SENYUM tu awet muda.but make sure senyum bertempat.tersalah tempat orang chop GILA plak :D

PEMAAF

sedangkan Nabi pun maafkan umatnya,apatah lagi kita yang hanya manusia biasa ni.
bila MARAH,muka jadi berkerut/berkedut.so untuk elakkan MARAH,jadilah seorang yang PEMAAF

POSITIF

berfikiran POSITIF.nah!kita seharusnya bijak dalam menangani segala masalah yang datang. tinggalkan yang NEGATIF.setiap masalah ada jalan penyelesaiannya.














peace kate Aqilah...


bak kata penaja celup:

yg penting kite kena SENTIASA EPPY walau hakikat nyer ade mcm2 rintangan/dugaan/COBAAN/cabaran...
aku lak yg jenis Eppy Go Lucky, so semua benda mmg tarak hal nyer...
mmg x byk ceneeh/karenah/cerewet dong dong & jarang ambik hati, bermaksud sentiasa memaafkn...
satu lg, kena selalu senyum walaupn berbual dlm tepon sbb org dlm talian blh nmpk senyuman kite...
buat org sentiasa rasa senang ngan kite...
aku pegang pd 1 prinsip ===> gembirakn lh org lain kerna dgn cara yg sedemikian kite dpt gembirakn diri kite sendiri...


LAST CARA YANG PALING2 MUDAH:
rename nama yg sedia ada kepada MUDA.
nah..lepas ni anda pasti kelihatan muda selalu.
di sana muda, di sini muda....bagus kan

***sukanya lagu dakmie:kenangan terindah***

4 comments:

Nas Brutal said...

Bila kite RASA MUDA, InsyaAllah, kite akn KELIHATAN MUDA maka akn JADI MUDA, tapi BUKAN pd UMUR k....

*Aku lak suke bangat pd lagu Samsons-Kenangan Terindah... dan kalau x silap aku dan mmg sgt x silap, lagu Dakmie tu tajuk nyer "Yang Terindah"... :P

yUmIe said...

oo ptt le sye sentiasa kelihatan MUDA,sbb sye cucu MUDA.nme ayh sye Mohd bin MUDA..huhu:p

:.noRuL.: said...

smiLe is Sadaqah...
(^_^)v

ctmah said...

nas bruta!ah..ni sume sbb kamu!dah sye tesasul tulis :p

yumie: nk lagi muda tuka la name awk ke YUMIE MUDA..kuikui

huda: cm uda..senyum jek..kn kn

Related Posts with Thumbnails