Saturday, May 15, 2010

Badminton: Malaysia VS China


Fuh...aku dah macam kucing kepanasan bila tgk badminton malam td...
Mulut ni xreti dok diam..membebel menjerit sesuka hati tanpa menghiraukan org laen..haha
mesti ada yang mengumpat aku..xreti dok diam btol minah nih.ngalahkan lelaki.
AKu?pedulik ah!janji aku puas!LOL
Tapi hatiku sebak sbb China menang besar dgn Malaysia 3-0.


1st game menyaksikan perlawanan perseorangan antara Chong Wei vs Lin Dan.
Game berlangsung selama 47 minit dengan kekalahan 17-21, 8-21.
Overall game:

Lin Dan bermain dgn penuh semangat n Chong Wei mcm kurang fokus jek.
Tapi aku paling suke style Chong Wei buat gaya nak pukul bola tp xpun sebenarnye.haha!
xsilap aku 2 kali DATUK buat style camtu.
N one more style 'robot' dr Lin Dan. Smart la Bro. Body ketak2 tuh... :D


2nd game menyaksikan
gandingan Koo Kien Keat-Tan Boon Heong vs Cai Yun-Fu Haifeng. Malaysia sekali lagi tumpas 15-21, 10-21 dalam masa 36 minit.
Overall Game:
Walaupun players kita bermain dengan baik lagi2 Boon Heong suke tgk ko senyum jek, tapi players China super duper laju. Banyak silap kat 2nd set.Bola banyak sangkut kat net...Tension je gua rase..mau je gua koyak2kn net tuh...!@#YG&^%$


3rd game menyaksikan perseorangan antara Wong Choong Hann vs Chen Jin.
Sekali lagi kita menyaksikan kekalahan 16-21, 7-21 dalam masa 41 minit.
Overall game:
Aku tabik kat Choong Hann coz walaupun dah berumur, dia tetap menunjukkan aksi yang hebat.
Pendek kata, umur bukan isu ma. Yang penting semangat berjuang tu mesti ada.


Point of Entry:
Persembahan players kita boleh dikatakan BAIK walaupun pada hakikatnya nampak kurang fokus.Semangat nk menang tu memang nampak dalam diri players2 kita.Tapi nak wat camne,
pemain China jauh lebih pantas, 'berjiwa', bertenaga dan bersemangat...cam skema jek ayat nih.huahuahua

***teringat aksi2 gua kat penang***

2 comments:

:.noRuL.: said...

da bole agak da cara awk jerit2 tue...ekeke..
kn tggu 2 thn lgi r gayanya..huhu

ctmah said...

hahah!jerit takut ngn jerit tension laen tau :p

Related Posts with Thumbnails