Friday, November 27, 2009

Raya AidilAdha datang lg













Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar,

Tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Allah dan Allah Maha Besar,

Allah Maha Besar dan segala puji-pujian hanya layak bagi Allah.

Allah Maha Besar Yang Teramat Besar, Segala Puji bagi Allah Yang Teramat Banyak,

Maha suci Allah pada waktu pagi dan petang,

Tiada Tuhan melainkan Allah, dan Tidak ada lain yang kami sembah melainkan Dia,

Kami ikhlas kepadaNya (mengikuti ajaran agama Islam) sekalipun dibenci oleh orang-orang kafir,

Tiada Tuhan melainkan Allah Yang Tunggal,

Yang Menepati janjiNya, Yang Menolong hambaNya,

Dan Yang Memuliakan tenteraNya dalam mengalahkan tentera al-Ahzab dengan sendiri (KekuasaanNya),

Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar,
Allah Maha Besar dan segala puji-pujian hanya bagi Allah.

Alhamdulillah..kali ni aku masih lg dipanjangkn umur beraya bersama2 family tercinta. pukul 8.25am kami sesama menuju ke surau 'taman inang' utk menunaikn solat sunat raya haji. sayu sungguh hati bila bersama2 melaungkn takbir raya. terasa insafnya diri ini pabila menyelami maksud takbir ini 'refer atas'...aku sayu terkenang kakak...

lps solat, kami melihat keadaan lembu2 yg akan dikorbankn sebentar lg sbb kak ni ambil 1 bahagian untuk arwah kakak..
proses penyembelihan pun bermula..wah!garang sungguh lembu kakak!
mcm susah je tgk pakcik2 ni nk tumbangkn lembu kakak nih!hihi..
boooooooo...alhamdulillah..selesai sudah proses penyembelihan lembu.

then aku blk uma utk berehat sbntr.penat xhilang lg.huuuu
slps solat jumaat kami pergi semula ke surau sbb kak ni wat majlis tahlil utk kakak..
hati aku sedih lg..kakak kakak...sayang sgt kt 'ko'
lps mkn, aku n mak tlg membasuh pinggan tetamu2 yg dtg td..alhamdulillah.ramai gk yg dtg.

selesai basuh pinggan aku pun pulang ke rumah utk sambung merehat diri..
sambil2 memasak.hihihi

salam aidiladha buat semua kaum umat Islam... Semoga pengorbanan kita selama ini diredhai dan dirahmati Allah SWT.

salam aidiladha kakak.aku terasa kakak berada disamping kami ketika ini.
hari ni genap 44hr kakak pergi...

No comments:

Related Posts with Thumbnails