Wednesday, October 14, 2009

13 Oct 2009

kring kring...
--mummy calling
"kak tie,mak ade berita buruk ni"
dadaku berdegup kencang mcm taufan
"solihah dah xde tie.kak ni call ckp dia eksiden.kereta dgn bus"
i'm shock!
aku tergagap2 tanye
"betulke mak?sape ckp kat kak ni?mak jgn main2"
mak jawab sambil menangis
"ye tie.kak ni ckp kawan2 dia call bgtau"
aku diam..dan terus meraung sekuat2nya
aku ckp kt mak aku nk call kak ni
mak ckp
"iyalah.kak tie jage diri.jgn bwk moto laju2.mak risau.apa2 bgtau mak.bace yassin tuk kakak ye"
then aku terus call kak ni
kak ni cite kat aku sambil menangis ditambah suara tersangkut2
"dpt call dr kwn n principle kakak.ckp kakak eksiden bus dgn kereta.1st call masuk ICU.2nd call dah xde.3 meninggal 1 koma"
aku diam dan hanya mampu cakap
"kak ni sabar bebanyak ye.mengucap byk2.kak ni jage diri.apa2 bgtau kat kak tie"
n aku terus rushing ke rumah kak su
sampai2 aku jumpe kak su
n aku tgk dia menangis tersedu2
"kakak dah xde tie"
nua call aku "tie..kakak dah xde.aku byk janji ngn dia tie"
kak no call aku "tie..kakak dah xde..kak no terkejut tie"

Ya ALLAH
sesungguhnya pada hari ini
KAU telah merubah seluruh hidup kami
KAU ambil nyawa org yg kami sayang
tapi aku tahu
KAU lagi menyayanginya
itulah sebab KAU angkatnya dulu dari kami

aku menangis..menangis..dan terus menangis...

2 comments:

bellar0ssa said...

slm..hmm xtau nk pnggil pe..cik tie boleh? sdh bce entri cik tie ni..sdgkan intan rindukan tim pe lagi kaum keluarga tim..moge tim tenang disane...amin~

ctmah said...

cik tie..yes.xkesah nk panggil ape pun.cume mengingatkn kat arwah la sbb dia pun panggil sye cik tie gk.. :D
semua orang sayangkn dia kn..semoga dia berada ditempat yang baik2

Related Posts with Thumbnails